Dag 1 - Renkum naar Friesland - Reisverslag uit Zandhuizen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu Dag 1 - Renkum naar Friesland - Reisverslag uit Zandhuizen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Renkum naar Friesland

Blijf op de hoogte en volg Ilona

19 Juli 2016 | Nederland, Zandhuizen

Om half 6 klinkt de wekker het is eindelijk zover onze roadtrip gaat beginnen, Iza vind het allemaal maar te vroeg en te druk al dat gesjouw met spullen en draait zich nog rustig om in haar mandje niet wetend wat er nog allemaal gaat gebeuren. Na enige tijd is het onbijt weg gewerkt, hond uitgelaten en de auto ligt vol met de benodigdheden die we deze week nodig hebben.

De tomtom gaat aan en de reis start van Renkum naar Havelte hier gaan we bij Nella Mastenbroek praktijk speuren, iets wat onwijs is om te doen en helemaal omdat iza haar zussen ook bij deze mvr zijn geweest. Na anderhalf uur rijden en een kleine pitstop komen we aan en gaan over tot het speuren.

Iza heeft al snel door wat de bedoelingen is en daar gaan we neus aan de grond en opzoek naar Nella!! Keer op keer hoelang of afwijkend het spoor ook is ze vind haar elke keer vol vreugde. Na anderhals uur is het mooi geweest de temperatuur loopt op en iza word moe tijd om ri de auto te gaan.

Next stop de hunnebedden deze liggen tenslotte op de route, naar snel een foto gemaakt te hebben weer doorgereden veel te warm om te blijven plakken. Vervolgens rijden we van Darp naar Wapersveen daar woont Iza haar zwarte zus Noia, de weg er naar toe is prachtig en heel anders dan bij ons. Noia woont op een boerderij met de bijbehorende dieren, 4 honden de poes de paarden en de kippen en die laatste tja dat kon Iza niet laten om ze op te jagen. Pech voor haar want dat betekende aan de lijn. Na een heerlijke broodje en een gezellig gesprek stappen we weer de auto in opweg naar onze volgende plek.

Van Wapersveen rijden we naar zandhuizen onze slaapplaats voor vanavond, hier woont Saar de witte zus van Iza. Ook Saar woont op een super plek met een verschrikkelijk mooi uitzicht over de natuur. Na enige tijd spelen en 2x in de vijver te hebben gestaan neem ik Iza nog even mee, we gaan langs oldenbroek en bekijken de kerk daar om vervolgens door te rijden naar Canada!! Jazeker er bestaat gewoon Canada in NL.
Dus op naar het Canadameer voor een heerlijke verkoeling ! En de nodige foto's.

Terug naar Saar waar nog veel spel en rondjes door de tuin volgen, word mijn slaapplaats voor de nacht aangewezen wat een prachtig uitzicht vanuit mijn kamer ik kan er geen genoeg van krijgen en ben zeer benieuwd naar het uitzicht morgenvroeg. Samen met de baasjes van Saar aan een heerlijke bbq totdat ik tonnetje rond was en een heerlijk kopje thee. Iza besluit dat het nog best warm is en duikt nog even lekker de vijfer in want ach waarom zou je dat niet doen? Inmiddels ligt ze opgerold te slapen dromend over wat er vandaag gebeurt is wat een indrukken voor haar en voor mij.

Tijd om de pc te sluiten en te slapen morgen gaan we naar de eilanden bezoeken we noordholland en slapen we weer bij andere familie !