Cultuur snuiven in Echternach - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Ilona - WaarBenJij.nu Cultuur snuiven in Echternach - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Ilona - WaarBenJij.nu

Cultuur snuiven in Echternach

Blijf op de hoogte en volg Ilona

16 Augustus 2016 | Luxemburg, Echternach

Het is alweer de laatste avond dat ik in Luxemburg zal verblijven en wat heb ik er van genoten ik zal beginnen bij wat er gisteravond nog heeft afgespeeld.

Nadat de NL buren hun eten op hadden en hen kinderen ten rusten hadden gelegd werd ik geroepen en ging de avond van start. We verzamelde ons rond een vuurtje uit de bbq het bier kwam tevoorschijn en de gitaar ook. Terwijl de buurvrouw gitaar speelde en we zachtjes mee neuriede kwamen we tot het gesprek hoe we nou in born beland waren wat voorn werk we deden en wat de toekomst zou brengen. Nadat de gespreks stof op was nam ik dankbaar afscheid en wenste hen een fijne avond het was nog relatief vroeg, en ik besloot nog even een plasronde met iza te doen voor we de tent ik kropen. Op de terug weg hiervan onderschepte de Belgiese buren mij en vol trots vroeg hij mij of ik nie een pientke kwam drinkuh, snel ging de vertaling in me hoofd aan en concludeerde ik dat het een uitnodiging voor een biertje was en stemde toe. Het bier kwam tevoorschijn het gesprek op gang gezelligheid allom , nadat ik alle verhalen over hen leven en de katten heb aangehoord "koentje" de aanwezige kat heb geaaid en voordat het volgende pientke werd aangeboden neem ik snel afscheid voordat ik niet meer mijn tentje zal bereiken. Met een plof en een warm gevoel kruipen we in de tent, na enige tijd woelen vind iza dat het maar eens afgelopen moet zijn met dat gedraai en laat een scheet die de hele tent vult mijn hersens lam legt en voldaan vallen we heerlijk in slaap

Het is 9 uur als we ontwaken en de camping leeft al. Ik word begroet door mijn NL buren en als ik de andere kant op kijk zie ik dat de Belgen nog diep hun roes uitslapen. De tempratuur is aardig hoog dus ik besluit geen wandeling te maken en m'n bikini aan te doen en daarover mn kleding. Snel sjezen we naar de Lidl in wasserbilligmop fingerspitzengefühl en verrek ik kom nog aan ook. Even snel een heerlijk onbijtje en wat verse spullen voor het avondeten nog een dag soep eten ga ik niet meer trekken tijd voor een kauw maaltijd. Hierna sjezen we terug naar de camping waar de tempratuur nog hoger is en voldaan liggen we lui in onze stoel het ontbijt weg te eten.

Na enige tijd besluit ik het water in te gaan en neem iza mee. Zeeman haar pret niet op en haalt vuurtoren na vuurtoren. Het is zo warm dat ik besluit een stukje te zwemmen in de rivier wat ik echter niet in de gaten heb is dat de hele camping is uitgerukt om het schouwspel te bekijken en nadat ik het water raak iza achter me aan komt dartelen klinkt er luid gejuich en geklap vanuit de kant. Enigszins verbaasd kijk ik op en zie daar gezamenlijk de NL en Belgiese buren staan klappen en juichen; goed bezig buurvrouw trek ook een baantje voor ons!. De schaamte zet ik me echter maar snel overheen ik zwaai terug en denk bij mezelf dat is nou het leven van een beroemdheid en zwaai lachend naar de buren die zich weer verspreiden.

In de middag gaan we na echternach, eenmaal geparkeerd mort men een ticket kopen en deze achter de ramen doen. Als ik bij de machine sta krab ik even achter me oren .. Frans niet m'n sterkste kant, ik draai om en zie een man staan ik vraag in het Duits of hij er wat van snapt en op z'n boere Hollands zegt ie vrouwke al eet ik de pet op ik zou het nie weten. Duidelijk uit die hoek hoef ik ook geen hulp te verwachten. Ik stop €2 in de machine en druk op een groene knop, groen is altijd goed althans denk ik. Na enige gepruttel print de machine braaf een bonnetje uit en mag ik op de parking blijven staan tot morgen 8 uur. Missie geslaagd. Mnr achter mij heeft dit ook door stopt geld in m'n hand en vraagt of ik dat nou ook even voor hem doe.

Echternach is niet meer de bruisende toeristische plek die het was vele souvenirs shop zitten dicht en andere zijn leeg. Gelukkig vinden we nog een leuk winkeltje waar ik trouw m'n kaartjes koop. Op de terugweg besluit ik gek te doen en ga naar de lokale ijscozaak een aanrader heerlijk. Ik bestel coupe stratchatelli en installeer mezelf en iza binnen. Iza gaat dankbaar liggen op de koele vloer en al snel komen ze met een bloemenvaas vol ijs aan genieten! Terwijl iza word aangeblaft door vele honden doet ze geen oog open en kan ik ongestoord genieten van m'n ijsje maar ook van het feit dat ik onwijs trots ben op iza. Nadat m'n maag is gevuld besluit ik nog wat cultuur te snuiven en ga langs het gerechtsgebouw en de lokale kerk. Hier komen we poedel Ivo tegen, die uiteraard ook op vakantie is. Na enige foto's zoeken we verkoeling in het park die ons weer terug leid naar de parkeerplaats.

Eenmaal thuis betaal ik de camping en wagen we samen met onze Belgiese buren nog een duik in het water. Tegen de tijd dat ik zit te prutsen aan m'n 1 panmaaltijd is Iza in diepe slaap gevallen. Echter na een half uur ontwaakt mvr weer als ze haar eten ruikt en vakkundig eet ze deze weg. Na de afwas begin ik aan het opruimen morgen vertrekken we vroeg richting huis. We moet in Arnhem voer ophalen en de mailbox zit vol het echte leven is weer begonnen al zullen we rond etenstijd in Arnhem zijn en dan gewoon nog even alternatief lunchen. Stiekum zijn we beide best moe dus ik denk dat als er geen uitnodiging volgt dat we vroeg op bed liggen! Morgen om 6 uur de wekker, fijne avond nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Echternach

Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 12404

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: