Arnhem naar Dublin Sandyford - Reisverslag uit Sandyford, Ierland van Ilona - WaarBenJij.nu Arnhem naar Dublin Sandyford - Reisverslag uit Sandyford, Ierland van Ilona - WaarBenJij.nu

Arnhem naar Dublin Sandyford

Blijf op de hoogte en volg Ilona

25 November 2016 | Ierland, Sandyford

Vanuit de trein beginnen we aan onze reis naar Dublin en zinken we weg in de gedachten dat we over enkele uren in Dublin zitten.

Op Schiphol gaan we meteen richting de douane, Bofkont als dat ik ben word ik eruit geplukt met een lichaam check en ook nog eens een extra tas check de pret word nog beter als ik vervolgens mag aansluiten in een rij die een half uur gaat duren om te laten controleren of mijn hoofd op het id pasje nou echt overeenkomt met hoe ik er momenteel uit zie. Na een kritische blik en een lieve lach vanuit mijn kant wenst de mnr van de controle mij een fijne vakantie in Dublin en wens ik hem nog een prettige werkdag toe.

Op het toilet worden de deuren hard handig dicht en open gedaan en laat ik de opmerking "zo die zit dicht" vallen. De stewardess lacht en verteld dat de deuren klemmen en er regelmatig van het toilet gered worden. Al wachtd zie ik iemand in paniek haar deur te proberen te open en de kreetjes van achter de deur verteld me dat het tijd word om voor super woman te spelen en de mvr te bevrijden. Aan de andere kant van de deur staat een angstige vrouw die me duizend maal bedankte want ik had haar bevrijd !

Eenmaal door de gate heen en de zoveelste controle kunnen we het vliegtuig dan in, ik iin het midden en Tim in het zijpad en zo beginnen we onze vlucht met nog vele andere. Mvr de stewardess legt uit wat er moet gebeuren in situaties van nood opvallend is de slechte kwaliteit van reddingsvest die ze aantrekt het zal je leven maar moeten redden. Na uitleg worden we weg geduwd en niet veel later hangen we in de lucht. Ik laat me meeslepen in een Harry Potter film en bekijk af en toe de adem benemende lampjes buiten. En voor we het weten staan we alweer in Dublin Ierland!

Eenmaal uit het vliegtuig richting de bushalte waarbij we met een noodgang door Dublin scheuren richting sandyford waar we een airbnb hebben gereserveerd. Eenmaal aangekomen in het appartement logen de foto's niet het is prachtig en goed verzorgd waarbij je totaal geen last heb van de eigenaren.

Inmiddels tikt de klok alweer 23:00 terwijl het in NL al 0:00 is. Morgen gaan we opweg richting Dublin wat al gehuld is in de kerst sfeer ik ben benieuwd!

• 26 November 2016 - 14:31

Nellie :

Veel plezier in dublin

• 26 November 2016 - 17:17

Rijka:

Heel veel plezier samen xxxuit Arnhem