Dag 3 - Noord holland naar Zuid Holland - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu Dag 3 - Noord holland naar Zuid Holland - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Noord holland naar Zuid Holland

Blijf op de hoogte en volg Ilona

21 Juli 2016 | Nederland, Hellevoetsluis

We worden wakker in Oostzaan en ik besluit eens te kijken wat deze wijk nou uniek maakt. Samen met iza loop ik door de straatjes en kom tot de conclusie dat het moderne word gecompenseerd door de prachtige sloten met daarin bootjes en water lelies en de bruggetjes die daar over heen lopen.

Na afscheid genomen te hebben van zus Lilah en poedel Loes gaan we om half 9 weer op pad. Vandaag staat de dag in teken van water! Onze eerste stop is in IJmuiden haven hier rijden we van de ene kant van de haven na de andere kant. Waar de een er niks mee heeft vind ik het prachtig het robuuste de boten zowel groot als klein de prachtige water uitmondingen. We stoppen uiteindelijk bij 1 van de 2 vuurtorens en poseren even voor een foto. Precies op moment dat ik foto wil maken zet ik het alarm aan ... Ik vraag me af waarom en draai me om, verbaasd als dat ik was over de grote werkboten die ik eerder in de haven heb gezien des te meer m'n mond open valt van deze 'boot'. Het was namelijk het cruise schip wat van IJmuiden naar new castle vaart!

Kort bij zat het losloopgebied zuid Kennemerland uiteraard kunnen we die niet over slaan want krullebol heeft vannacht weer de nodige energie gespaard en kan niet wachten tot ze los is. Na enige bunkers te hebben bekeken komen we aan bij een kleine poel waar Iza heerlijk in besluit te zwemmen even lekker afkoelen eenmaal terug in de auto laat Mvr zich met een diepe zucht voldaan vallen in haar kussen en sluit haar ogen. Daar heb ik het komende uur geen last van!

We vervolgen onze rit richting Gouda, onderweg komen we langs Schiphol. De vliegtuigen stijgen en landen langs onze auto en Iza vind deze grote vogels wel heel bizar en besluit dan maar ook vol enthousiasme bij beide ramen te blijven kijken. Op het moment dat wij de brug onder door rijden komt er nog een KLM toestel over rijden wat hebben we dat toch weer knap gemaakt in NL.

Des te dichter we bij Gouda komen des te meer huizen er uit de grond op duiken en het al snel als een volgepakt centrum aanvoelt. Nadat we de auto geparkeerd hebben Iza even haar gekke fratsen te loop heeft gelaten gaan we Gouda in. Iets waar je niet aan kan ontkomen is de Kaas. Het is overal in de lucht op se huizen in de winkels. Je roept kaas en er staat al 10 man om je heen met verschillende soorten en maten. Iza heeft ook door dat ze in trek is bij de kaasboeren en probeert er hier en daar met een lieve kwispel en verleidende blik een kaasje weg te smokkelen maar helaas van de baas mag het niet dus dikke pech! Na even geposeerd voor een foto word het tijd om de schaduw op te zoeken en we lopen naar de auto om daar vervolgens een half uurtje te slapen vermoeid van avontuur en warmte.

Eigenlijk had ik op de route staan om naar de Maasvlakte te gaan. Iets wat met meerde punten hoog op m'n lijstje stond. Maar Iza raakt vermoeid en heeft last van de warmte en gezien er daar geen enkel vorm van zon is besluit ik dan toch maar naar Hellevoetsluis te rijden daar waar we vanavond bij oom Joebie, angel en Baco en hun baasjes zullen verblijven.

Eenmaal daar wacht angel ons op, en na een korte kennismaking gaan we naar de weide, hier kunnen de honden heerlijk los lopen en zoals iza graag doet achter de pony en konijnen aan wat een pret had mevrouw.
Daarnaast is het echte poedel spel tussen 2 poedels heel verleidelijk dus er werd wat afgespeeld en dat alles terwijl wij genoten van een heerlijke BBQ. Omdat het vroeg koud werd gingen we weer richting huis en heb ik nog een tour de jour door de vesting gekregen ge eindigt met een leuke fotoshoot voor de vuurtoren met joebie. Een plek waar ik morgen nog even wil aangaan voor ik weer doortrek.

Iza is stuk en ligt in diepe slaap te dromen, terwijl ik nog steeds zit te typen en te mokken over het feit dat ik al m'n iPhone foto's van vandaag heb weg gegooid. Gelukkig zullen de herinneringen in me hoofd niet weg gaan en moeten jullie het maar doen met wat minder.

Morgen gaan we richting onze verblijfplaats voor aankomende 2 dagen en gaan we een actieve dag beleven ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 12398

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: