Dag 4 - Hellevoetsluis naar Epen - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu Dag 4 - Hellevoetsluis naar Epen - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Hellevoetsluis naar Epen

Blijf op de hoogte en volg Ilona

22 Juli 2016 | Nederland, Mechelen

De ochtend begint als de wekker gaat uit een diepe slaap word ik wakker met het gevoel dat ik in elk deel van me lichaam spierpijn heb ook Iza word niet vrolijk van m'n wekker want die draait zich met luid geklaag nogmaals om niet bereid om op te gaan staan.

Na een gezellig ontbijt en afscheid te hebben genomen van Joebie en de rest van zijn roedel rijden we in de auto naar de vesting. Gister zag het er prachtig uit dus daar willen we graag nog wat beter kijken. Het plaatsje word gecharmeerd door zijn bunkers en originele ouderwetse uitstraling. De haven ligt vol mooie recreatie bootjes maar ook schepen die je kan bezoeken. War verder na achter ga je richting de vuurtoren en uiteraard ook water. Iza vond het wel tijd om pootje te baden en was om 9 uur alweer aan het zwemmen ik doe het haar niet na!

Vanuit de vesting beginnen we onze reis naar noord Brabant hier gaan we richting Chaam er is hier namelijk een prachtig losloopgebied met daarbij een vijver. Onderweg trekt het wolkendek open en komt de zon weer te voor schijn. Tot nu toe *klop klop op een boom* hebben we alleen maar droog weer en zon. Aangekomen in Chaam gaan we aan de wandel. Wat een prachtig gebied waar duidelijk aangegeven staat waar de hond wel of niet los mag. En er is zelfs een duidelijk route naar de spartelingen. Toen we een stukje verder bos in gingen werden we pek geprikt door de muggen en vond ik het mooi geweest linksom keer terug naar de auto. Iza vond het daar in tegen nog niet genoeg en besloot even lekker door elke plas riviertje of een cm water te gaan stralend na mij kijkend want ja baas nu ben ik vies en nat tadaaaa.

Bij de auto heb ik m'n lunch na binnen gewekt terwijl Iza in de schaduw lag op te drogen. Snel kijkend op Google maps zag ik dat er een kleine vertraging was van 9 min rond Eindhoven maar voor mij geen rede om alternatief om te rijden dus hoppa hond in de auto klep dicht en gaan met die banaan. Eenmaal onderweg snapte Tom Tom in Eindhoven echt niet meer waar ik reed de auto en nadat ik 4x over het zelfde stuk reed lukte het met ouderwets borden lezen toch ri Maastricht te komen.

Maar helaas was er een ongeluk gebeurt ter hoogte van valkswaard en alle auto's stonden stil en ANWB belde dat het opliep tot anderhalf uur. In mijn rechter ooghoek zie ik achter de vrachtwagen de afrit van de snelweg af, iza begint al weer te hijgen van de hitten en besluit dat ik hoe dan ook de snelweg af ga. Uno problemo er stond een dikke vrachtwagen naast me. Maar gelukkig waren er meer mensen die het idee hadden en konden we eraf en hebben we bij het pannenkoekrestaurant genoten van een heerlijk verkoelend drankje.

Inmiddels was file opgelopen tot 2 uur en ik besloot voor de alternatieve route te gaan. Na contact met het thuis front zijn we gaan rijden en na 1 uur kwamen we zonder file aan in Epen op de camping waar we 2 dagen in de tent zullen verblijven. De rol verdeling was zeer duidelijk Iza sliep en ik probeerde met man en macht m'n tent vast te zetten met haringen die niet de grond in wilde ivm klei. Ah fijn toen iza ontwaakte was ik klaar en alles op z'n plek en konden we gaan eten. Op naar het overheerlijke pannenkoek restaurant wat op 2 km afstand zit.

Na heerlijke gegeten te hebben en een korte wandeling zitten we nu op de camping zonder WiFi. Dus helaas geen foto's wel enkele op Facebook. De onweer en regen lijkt voor als nog erlangs te trekken en zo genieten we (iza snurkend) van de rust de vogels de schaapjes op de bult in de verte maar vooral het feit dat we aankomende 2 dagen even niet actief trekken.

Wat de dag morgen brengt geen idee maar ik weet wel dat het zeker de moeite waard zal zijn en ik er voor als nog geen genoeg van kan krijgen. De km teller van de auto staat op 900 km en we zijn nog lang niet klaar
met ons avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 12410

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: