Van ede - Born Luxemburg - Reisverslag uit Rosport, Luxemburg van Ilona - WaarBenJij.nu Van ede - Born Luxemburg - Reisverslag uit Rosport, Luxemburg van Ilona - WaarBenJij.nu

Van ede - Born Luxemburg

Blijf op de hoogte en volg Ilona

14 Augustus 2016 | Luxemburg, Rosport

De dag van onze vakantie breekt aan, de auto staat al gepakt alleen nog ons zelf erbij en we zijn klaar. Nadat ik Iza naar de oppas heb gebracht ga ik heerlijk 3 uur lesgeven op de Hondenschool, 1 van de cursisten verteld me dat ze net Iza tegen was gekomen dus die is de nodige energie ook al kwijt als de klok 13:00 tikt beëindig ik de les en spring in de auto op naar m'n krullebol om dan vervolgens samen op reis te gaan

De routeplanners vertelt ons dat we z'n 3 uur en 10 minuten gaan afleggen dwars door Nederland Duitsland met eindresultaat Luxemburg! Na een goede 45 minuten verlaten we NL en beginnen we aan de toch door Duitsland. Eenmaal op de snelweg merk ik al snel op dat niemand hier een snelheidslimiet heeft en er te pas en on te pas auto's langs komen scheuren. Ik besluit me voor een keertje te laten gaan en te kijken hoe hard mijn kanarie kan vliegen. Ik trap hem op z'n staart en haal ik met gemak de mooie Citroën C5 , audi, Mercedes you name iT in en tik met gemak de 150 aan en laat ik alle dure auto's achter me terwijl ik lief glimlach terwijl ik ze passeer met enige verbaasde blikken nakijkend omdat ze zojuist echt zijn ingehaald door een Kanarie.

Al snel vinden we onze weg door Luxemburg en binnen enkele minuten op de camping. Iza besluit een grand entree te maken en zet haar luidste sirene op als ik naar de receptie loopt, de receptionist vraagt aan mij of dat mijn hond is ... Ik lach lief en beweer dat ze dit nooit doet blijkbaar werkt die charme en aangezien het brandalarm vanuit de auto gestopt is besluit hij me in te schrijven en betaal ik ook meteen voor het WiFi verbruik ik mag op mijn favoriete plek staan nr 10 daar waar ik nu al 4 jaar sta.

Eenmaal op de plaats houd ik me adem even in en voel de ontspanning binnen stromen, nog altijd is het prachtig om tegen een enorme berg met bomen aan te kijken ( wat overigens Duitsland is) en daarvoor een prachtige rivier waar elk wild loopt wat je kan voorstellen. Inclusief de Nederlandse walrussen die af en toe langs drijven. Iza aan de grondplan gelegd besluit ik me te buigen over onze slaapplaats voor de nacht de tent op zetten. Mijn buurmannen hebben inmiddels besloten dat het vast de moeite waard gaat worden om te kijken en hebben hun stoel bijgedraaid een biertje gepakt en kijken vol amusement toe naar mijn tent op zet kunsten en ongetwijfeld gezien de gniffelt en het woord wat er valt hebben de heren ook al hun mening gevormd over mijn op en neer gaande billen. Helaas voor de mannen staat de tent in een poep en een scheet en draaien ze enigszins teleurgesteld hun stoel bij einde show.

Nadat ik het luchtbed met de pomp die via de auto stroom krijgt in de tent heb gepropt word het tijd voor een hapje eten. Terwijl ik op 1 pitje aan het kokkerellen ben eet iza haar maaltijd op en laat zich daarna met een diepe boer en zucht in het gras vallen kijkend naar alle eendjes die opstijgen en landen in het water. En zo genieten we samen van dit prachtige uitzicht wat nooit lijkt te vervelen behalve als je moet plassen want het water blijft stromen en dat wekt toch echt de benodigde plaspauzes op. En als je dan plas pauze houd word je elke keer aangesproken och wat heeft u een mooie hond en wat let ze toch goed op u! Reist u echt alleen? Bent u op doortocht ? Wat gaat u wel niet doen? Het blijven de meet gestelde vragen die ik iedereen met veel plezier uitleg. Klaarblijkend is men niet gewend aan een 24 jarige vrouw die met haar hond in een kleine tent slaapt, en ben ik dan ook zeer uniek.

Na een wandeling van een half uurtje door het dorpje wat nog steeds net zo verlaten maar dan toch prachtig erbij ligt besluiten we weer richting de tent te gaan tijd voor een lekker kopje thee met een goed boek erbij wat wilt een mens nog meer? Ik in ieder geval op dit moment niet en zal dan ook nog tot het donker worden genieten van dit fantastische uitzicht wat een fantastisch en voldaan gevoel oplevert. En Iza ... Die ligt al een uur zonder te blikken of te blozen de rivier en de camping in de gaten te houden en komt af en toe een natte neus in m'n gezicht duwen, en dan voldaan weer op een plekje geniet van het uitzicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Rosport

Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 12413

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: