Dublin en Trinety college - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ilona - WaarBenJij.nu Dublin en Trinety college - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ilona - WaarBenJij.nu

Dublin en Trinety college

Blijf op de hoogte en volg Ilona

26 November 2016 | Ierland, Dublin

We lagen nog maar kort te slapen tot iemand bedacht dat het tijd was om de toeristen even een brandoefening te geven. We zijn met vlag en wimpel geslaagd stonden binnen een minuut aangekleed en wel naast het bed en vervolgens in de hal,om te overleven met de huiseigenaar. Deze worp een blik op de gang en constateerde geen paniek en we keerde weer terug naar bed, Net even jammer dat het fluiten van het alarm nog in je oren naduikt en je hartslag in keel zit en je slaap ver te zoeken is.

Na het ontwaken en een regendansje onder onze regendouche gaan we op pad om onbijt te regelen en niet veel later genieten we van een heerlijk vers broodje met uitzicht op Dublin. Bijzonder hier is dat de oversteekplaatsen ontzettend snel weer op rood gaan. Als we richting de metro lopen steekt er voor ons een oude man gewoon de weg over zonder dat het lichtje op groen is gegaan toch enigszins verbaasd kijk ik naar het lef waarmee de oude man zich lenig tussen de auto's voortbeweegt met zijn stok. Daarna springt het licht op groen en steken wij over echter voor dat we aan de overkant zijn is het alweer rood en komen de taxi's je alweer tegemoet en is het me duidelijk waarom de oude man z'n leven waagt groen of niet heg is toch niet haalbaar.

Binnen 20 minuten staan we in hartje Dublin een bruisend gebeuren waar de bussen en taxi's het uitzicht vullen samen met de vele mensen die er lopen. We besluiten om eerst naar University college te gaan. Eenmaal op het terrein zal elke Harry Potter fan zich thuis voelen. Mensen lopen in zwarte gewaden waarbij er een sjaal word gedragen of specifieke wijze wat hun status aangeeft. Ook de gebouwen liegen er niet om het is prachtig. We lopen rond over het terrein en komen aan bij de sportvelden waarbij we toch tot de conclusie komen dat er iemand z'n baan niet helemaal goed heeft uitgevoerd. Voor het veld staat een bordje "niet betreden" terwijl er toch een heel elftal aan het spelen is, geboeid gaan we in de zon kijken naar het potje voetbal afwisselend met een rugby wedstrijd genietend van het prachtige weer en de locatie.

Zoek en gij zult vinden na meerdere malen verkeerde kanten op te zijn gegaan en verborgen schoonheden zijn tegen gekomen stranden we bij bobs tempel bar een look a like van de echte tempel bar die z'n 100 meter verder op zat. We bestellen een drankje en ik geef me ogen de kost. Er is een pas getrouwd stel in bruilofts outfit, mensen in net pak tot mensen in aller daagse outfit you name iT en het zit in de bar allen aan een biertje of cocktail te genieten van de gezelligheid en de muziek.

Na een vluchtig bezoek aan het hard rock café gaan we de brug over in de verontstelling dat er hier restaurantjes zitten. We lopen en lopen en plots staan we midden in een mega drukke winkelstraat waarbij de kerstverlichting zo vel is dat je er niet om heen kan en je met gevaar voor eigen leven door de mensen massa moet rennen om niet meegesleurd te worden en in een winkeltje te belanden. De conclusie kwam al snel dat er hier geen eten zouden vinden en we zakte weer af naar het voorste deel van Dublin.

We belanden in een kek burger tentje en bestellen een Burger. Z'n heerlijke burger die dus niet in je mond past en als je hem vastpakt en een hap neemt dat de augurken en saus je tussen de vinger stromen omdat alles aan de achterkant uitglijd. Eerlijk is eerlijk alles is tussen m'n broodje gebleven en zonder saus vlekken verlaten we het inmiddels propvolle restaurant om onze weg naar de metro terug te vinden om naar huis te gaan.

In het appartent is inmiddels te voelen dat de verwarring nog steeds op standje diepvries staat en terwijl ik dit typ zijn me vingers bevroren. Morgen weer een nieuwe dag met nee place's to see.

• 27 November 2016 - 00:17

Nellie:

Ziet er goed uit en het weer is ook prima