Van kunst naar kitsch - Reisverslag uit Skerries, Ierland van Ilona - WaarBenJij.nu Van kunst naar kitsch - Reisverslag uit Skerries, Ierland van Ilona - WaarBenJij.nu

Van kunst naar kitsch

Blijf op de hoogte en volg Ilona

27 November 2016 | Ierland, Skerries

Dag 3 begint somber het wolkendek trekt niet open en de regen kijkt om de hoek. Voor een mooi uitzicht hoeven we niet te gaan wandelen dus besluiten weer Dublin in te gaan. Maar First things first onbijt! We gaan na boven en bevinden ons in winter wonderland. De eigenaar gaat in een kerstman badjas door het huis heen en de kerstboom is opgetogen het enige wat nog ontbreekt zijn de kerstmis jingles.

Via sint Stephans green lopen we naar merrion square daar waar volgens onze huisbaas de kerst sfeer goed te proeven is. Echter is er 0.0 aan kerst te vinden en gaan we door naar onze volgende stop, Trinty college science museum! Binnen is een expositie wat gaat over oorlog, racisme gevangenis erg actuele onderwerpen, echter is de science ver te zoeken. Des al niet te min was het een leuk museum waar Tim nog even een vr bril heeft uitgeprobeerd.

We verlaten het museum en lopen door Naar de book of kells. Dit is na een enorm tijdperk beland in de bibliotheek van de universiteit. Het boek opzich zelf vind ik niet spannend maar de bibliotheek is adem benemend (voor een boek liefhebber). Er staan rijen maar dan ook rijen hoog oude boeken en op elke stelling heeft een eigen onderwerp het is prachtig!

Next stop hodges figgis Bookstore een boekwinkel die ik gisteravond ontdekte en menig boekenhebbben zijn hart sneller doet kloppen. Gewapend met bril op onze neus en hand op de portomonee wagen we ons in de winkel met 4 verdiepingen met alleen maar boeken. Tim verdwaald in de boeken over historie en ik laat me meeslepen in de fantasy boeken en blijf kwijlen op de nieuwste Harry Potter boeken. Na een klein anderhalf uur verder is het Tim wat een mooi boek over de oorlog in Arnhem heeft gescoord en gaan we tevreden richting de voorkant van de stad.

Onderweg doen we nog enkele toeristen winkeltjes aan en eenmaal kn de veel te volle metro gepropt is het alweer kwart voor 7. Na enkele haltes komt er een oude dame gehuld in zachte paarse jas en een kitscherig roze hoedje binnen en komt vervolgens naast mij zitten. Mvr observeert me en vraagt me of ik een Duitser ben? Nee mvr Holland ooh je bent student. Nee mvr we zijn op vakantie! Oh vind je partner het hier ook leuk ja je moet wel op je tas letten want nu zo richting de kerst tijd worden die gejat voor ik het weet is het bevind ik me midden in een overhoring over mijn leven en is de gehele metro geboeid aan het luisteren naar ons gesprek. De halte van mvr bereikend bedankt ze me met een grote glimlach voor het leuke gesprek en wenst ons nog een fijne vakantie en waant zich een weg door de over volle metro en voor ik het weet is het oude vrouwtje in paarse jas met hoedje verdwenen.

Thuis aangekomen is het alweer 8 uur en zodra we boven komen besef ik me dat de kerst gekte nog erger kon worden. De pooltafel is omgetoverd naar een landschap vol huisjes en trein en overal in huis liggen nu kerst decoraties je kan er niet meer omheen de kerst komt eraan! Tijdens onze pittige wrap waarbij Tim het aflegd en bezwijkt onder de pittigheid kijken we uit over het prachtige uitzicht over Dublin wat gehuld is in lichtjes.

Morgen gaan we een poging doen om wat natuur op te snuiven en mogelijk gaan we naar greystone ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Skerries

Dublin

4 dagen Dublin verkennen.

Recente Reisverslagen:

28 November 2016

Dagje Ierse Rimboe

27 November 2016

Van kunst naar kitsch

26 November 2016

Dublin en Trinety college

25 November 2016

Arnhem naar Dublin Sandyford
Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12427

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: