Auf Wiedersnitzel Arnhem and Hello Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Ilona - WaarBenJij.nu Auf Wiedersnitzel Arnhem and Hello Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Ilona - WaarBenJij.nu

Auf Wiedersnitzel Arnhem and Hello Berlin

Blijf op de hoogte en volg Ilona

08 Juni 2017 | Duitsland, Berlijn

Kwart voor 6 gaat de wekker de dag is aangebroken dat we afreizen naär het land van de braadworst en bier. Jazeker we gaan naar Duitsland en om specifiek te zijn naar Berlijn.

Om 8 uur vertrekt onze eerste trein na Duitsland, waar we om 10:10 aankomen in Dortmund om over te stappen op de ICE naar Berlin. Gepakt met 2 boeken en een tas vol versnapering beginnen we aan de 6 uur durende reis die verrasend genoeg snel voorbij gaat. Binnen no thime staan we in Berlijn en gaan we als echt toeristen met onze backpacks tussen alle chinezen en Amerikanen de toerist uithangen.

We bekijken enkele hotspots en lopen door het park terug naar de HB Hof. Om hier onze weg te vervolgen naar de plek waar we deze week zullen verblijven bij Tim zijn zus in Potsdam. In een overvolle trein worden we met enig argwaan en optrekkende wenkbrauwen bekeken door een groepje puber meisje die ons maar apart vind met onze eigen taal en enorme back packs.

Na een warm onthaal van Tim zijn zus beginnen we aan het eerste bier een Potsdammer bier. Om hierna met een rommelende maag na de lokale hamburger tent te gaan en ons vol te stoppen met vlees en frietjes. Na een korte bespreking hoe we de burgers zonder al te veel rotzooi kunnen op eten bunkeren we het eten na binnen en met een volle maag weer terug hobbelen om hier nog een voldaan een bakje thee te drinken en wat planning te bespreken voor komende week.

Morgen gaan we culinair op de fiets culinair Potsdam bekijken ik ben benieuwd.

• 09 Juni 2017 - 18:09

Rijka: