Dag 6 & 7 - Op de bodem van de baai - Reisverslag uit Pictou, Canada van Ilona - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7 - Op de bodem van de baai - Reisverslag uit Pictou, Canada van Ilona - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7 - Op de bodem van de baai

Blijf op de hoogte en volg Ilona

20 September 2019 | Canada, Pictou

Na 2 dagen en vele springende walvissen vanuit je kerkenraad verder hebben we de reis landinwaarts doorgezet. Vanuit long Island zijn we doorgegaan naar blomindon Provincial park. Dit keer een campsite in het bos met een fantastisch uitzicht op alle bruine rots formaties en in de ochtend een zonsopkomst en de baai gehuld in wolken.

Nadat we ontdooit waren van de nacht hebben we via Google Maps een route gepland vandaag zouden we richting Pictou gaan met een tussen stop bij burntcoat Head om weer eens lekker de toerist uit te hangen.

Eenmaal aangekomen bij burntcoat Head kon je weer over de toeristen lopen echter was het voedertijd dus zaten alle dames en heren braaf op een bankje in het park. Wat er zo speciaal is aan deze plek? Het schijnt werelds grootse eb en vloed plek te zijn dus dat wilde we uiteraard niet missen. We snelde ons naar de afgrond waar een enthousiaste dame op repeat stond met de instructie waar we konden lopen en tot hoelaat je er kon lopen.

Via een trap kon je naar de bodem van de baai iets wat stiekem toch wel gaaf is, gezien dat we nog 10 minuten hadden om rond het eiland te lopen zonder dat we baantjes moesten trekken hebben we even flink doorgestapt. En het was het zeker waard de rotsformaties zijn prachtig elk stuk is door het water anders geworden en de stranden liggen vol schelpen en zeewier. Wat overigens ook het recept is om af en toe van een rots af te glijden en je schoenen vol bagger te krijgen. Met een voldaan gevoel en foto’s waar je u tegen zegt gaan we terug eenmaal boven hier is een paal waar je de souvenirs onder je schoenen uit mag poetsen met een afgeknauwde afwasborstel en wat water.

Vanuit daar zijn we de snelweg op gegaan om op de gok door te gaan naar onze overnachtingsplaats: Pictou een haven stadje met aan het eind een ons kent ons camping waarbij de versieringen van de voortuin machtig aanwezig zijn. Na een hapje in de stad zijn we geïnstalleerd en besluiten te genieten van de omgeving. We krijgen een prachtige rode zonsondergang over de baai en ontdekken dat de Campground een eigen privé strand hebben die we vanavond nog gaan gebruiken om sterren te kijken.

Morgen zullen we richting Antigonish rijden om vanuit daar de lang verwachte Cabot trail te gaan rijden!

• 25 September 2019 - 07:45

Merith:

Wauw, klinkt heel mooi zeg! En ook mooie foto's!