Dag 3- De redding op een golf karretje - Reisverslag uit Digby, Canada van Ilona - WaarBenJij.nu Dag 3- De redding op een golf karretje - Reisverslag uit Digby, Canada van Ilona - WaarBenJij.nu

Dag 3- De redding op een golf karretje

Blijf op de hoogte en volg Ilona

16 September 2019 | Canada, Digby

Om 6 uur Nederlandse tijd weet m’n lichaam het zeker het is tijd om wakker te worden! Helaas voor mij is het lokale tijd 2 uur en dus draai ik me om en pers er nog een hazenslaapje doorheen.

Tegen half 8 jaag ik de macaroni gevolgd door noodles naar binnen en binnen een half uur is de camper weer ingeklapt en rijd ik na een noodstop soepeltjes de weg op richting peggy’s Cove.

Eenmaal aangekomen is het inderdaad een oud vissers dorpje wat 100% leeft op het toeristen seizoen. Het lopen over de rots partijen bij de vuurtoren is indrukwekkend maar de toren zelf is niet speciaal. De hordes toeristen waar je met een hink stap sprong over heen moet is wel indrukwekkend en dus zijn we al snel met gierende bandjes onderweg naar polly’s Cove. Dit zou een verborgen plekje zijn en na een korte zoektocht om onze stale ros te parkeren gaan we de wandeling die volgens Google maar 6 min duurt aan.

Na 6 minuten op een braaf zandpad en de limbo te hebben gedaan onder een boom door komen we bij een uitzicht punt terecht. Een mooie natuurlijke plek maar al snel vind ik een off Road pad wat ons na een half uur met een beetje moeite en ademloze momenten op een prachtige plek brengt wat adembenemend mooi is. En heel even voel ik me daar the king of the world en neem ik de omgeving in me op voor we terug gaan naar de camper en de snelweg nemen richting Lunenburg.

Waar ik in Nederland niet aarzel om zomaar de weg op te lopen is het hier heel normaal, auto’s stoppen voor je als je op de weg loopt en soms word er vriendelijk gezwaaid. Een korte wandeling door het Lunenburg park waar de kinderspeeltuin direct aan de begraafplaats ligt komen we in het havenplaatsje Lunenburg aan.
Deze staat bekend om zijn kleurrijke huizen en dat zijn ze zeker alsof er op elk huis een emmer verf is ontploft echter maakt het al met al een vrolijk geheel. Nadat we als enorme toeristen hebben rond gedwaald en over foto’s van hebben gemaakt gaan we over tot het plan om de honger te stillen. Een bord Fish and chips en een bord Poutin (Canadese specialiteit aka bord met vet) worden vakkundig weg gewerkt terwijl de route naar de walk markt word uitgestippeld.

Wie denkt dat de AH XL groot is heeft het fout, de walk markt is een soort kruising tussen de Ah Xl - CA en de Ikea. Het moment dat je binnenstapt heb je het gevoel dat je 1-0 verloren hebt en vraag je je af of er misschien een pick up Point zou zijn waar je na toe kan zodat je niet door die mega winkel hoeft. Al met al sprokkelen we binnen een uur vakkundig de goedkoopste producten bij elkaar. Voedzaam is het niet want verse groente zijn hier zelfdzaam even eens als groentes in blik. Gelukkig bestaat er een heel gang pad aan pizza’s en friet en begin ik steeds meer te snappen waarom alle wc’s in NS zo groot zijn.

Vervolgens doorkruisen we in 2 uur het midden van NS rechtuit naar Digby toe, tijdens de rit heb ik het gevoel alsof ik telkens in een nieuw stuk land terecht komt van bos na vlakte naar heuvels NS tot them all en na even arriveren we op de plek waar de camping zit. Net even jammer dat hij potdicht zit en we dus genoodzaakt zijn om na een korte pitstop opzoek te gaan naar iets anders.

Onze pijlen zetten we op Red roof Campground echter bij aankomst is er geen teken van leven en stuur ik Tim het terrein op om als ware Hollander op verkenning te gaan. Na 10 minuten maakt Mn hart een sprongetje, er komt een golfkarretje aanscheuren met daarop 1 doodle die ingeparkeerd staat en ernaast een dravende doodle wat mij betreft kan de avond niet meer stuk en voor 30 dollar hebben we ook vandaag een prima plek.

  • 16 September 2019 - 06:30

    Nellie :

    Veel plezier

  • 16 September 2019 - 09:17

    Merith:

    Super leuk om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 12446

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: