Dag 4 - Whale of a time - Reisverslag uit Long Island, Canada van Ilona - WaarBenJij.nu Dag 4 - Whale of a time - Reisverslag uit Long Island, Canada van Ilona - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Whale of a time

Blijf op de hoogte en volg Ilona

17 September 2019 | Canada, Long Island

Vandaag beginnen we de dag met een douch en nu hoor ik je denken dat kan geen kwaad! De douch in de schuur laat qua temperatuur de wensen over en binnen 10 minuten ben ik klaar en aangekleed. Nadat we een uitgebreide knuffel sessie houden met de doodles van de eigenaar rijd ik de RV naar de lokale supermarkt hier blijkt het aanbod aan groenten groter en daar maak ik dankbaar gebruik van en neem een oer-Hollandse bloemkool mee.

Vervolgens van we op pad Tim had het fantastische idee om langs de kust te rijden want hè dit was maar half uurtje langer, ik gas op die lolly en daar gingen we. Echter na 20 minuten kwamen we op een gravel weg en hier mag je met de RV niet komen dus omgekeerd en de normale route genomen waarbij we UNA divers hobbeldebobbel landschap uitkwamen bij de veerpont.

Een bijzondere ervaring is het zeker om met je mega camper op zn kleine pond te staan en binnen een mum van tijd zijn we aan de overkant op long Island. We rijden verder opzoek naar het toeristische trekpleister “balancing rocks” al snel hebben we deze gevonden en parkeren trekken de wandelschoenen aan want het zal vast een flink eind lopen zijn!

Niks bleek daar waar aan te zijn en zonder dat ik maar 1x had gevraagd of we er al waren stond ik oog in oog met de balancing rock. Prachtig om te zien en meteen de vraag in Mn hoofd of hij niet stiekem vast gelijmd zit? Na wat foto’s ontspan momentjes weer terug. Echter was dit bult op en moet ik toegeven dat mijn traploos conditie te vergelijken zijn met een oude oma en ik blij was op het normale pad te zijn.

Onze weg vervolgde we naar de Campground en met zn 10 minuten waren we er. Een bord wees ons naar een grind weg die een (en ik overdrijf niet) hele stijve weg omheen op wees. Na een kort schietgebedje en 3x steken zijn we boven gekomen daar waar de eigenaar ons opwachtte. Het uitzicht was verbluffend mooi over het dorpje echter werd de vraag waar de Campground zou zijn we groter in me hoofd. Meneer wees ons op een auad de weg en we reden nog hoger de berg op. En toen we over het hoogtepunt heen kwamen werden we beloond met een ontzettend mooi uitzicht op de baai met een gratis dosis wind. Na kort wikken en wegen kozen we de plek waarbij we vanuit de kamper precies op de baai konden kijken. Vakkundig reden we hem erin en schoven onze panelen uit, stoeltjes voor de bus en geheuld in fleece ging ik walvissen spotten. En ja hoor daar waren ze (lees speldenprikken op afstand) maar we zagen ze.

Na een teleurstellende aardappel purree die meer op behangerslijm leek hebben we de bloemkool met macaroni opgemaakt en heeft Tim nog een prachtige avond wandeling gemaakt. Morgen belooft een mooie dag te zijn met genoeg wandel paden!

  • 17 September 2019 - 08:25

    Nellie :

    Het lijkt best wel spannend te zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Long Island

Ilona

Ilona - Nederland - 1992 - Bruisend Iza - Koningspoedel - 2014 - Draak

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 12453

Voorgaande reizen:

13 September 2019 - 04 Oktober 2019

Nova Scotia

08 Juni 2017 - 13 Juni 2017

Berlijn en Potsdam

25 November 2016 - 29 November 2016

Dublin

14 Augustus 2016 - 17 Augustus 2016

Luxemburg

19 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Roadtrip NL

Landen bezocht: